5 מכשירים רפואיים שכל משפחה צריכה בבית

מערכת שורש  יד כסליו, תשפא  11/30/2020

ההמלצה הרווחת במחוזותינו היא להצטייד במספר מכשירים רפואיים בסיסיים
.......................

5 מכשירים רפואיים שכל משפחה צריכה בבית

עם תחילת עונת החורף הקרה, בייחוד בימי הקורונה הרגישים והמאתגרים למדי, על מנת להקל עליכם כהורים לעקוב אחר המצב הבריאותי של כל בני הבית וכדי לעזור להבין יותר מתי צריך לפנות לרופא (ומתי אפשר להירגע...), ההמלצה הרווחת במחוזותינו היא להצטייד במספר מכשירים רפואיים בסיסיים, שאפשר למצוא בקלות בכל בית מרקחת או פארם, ולעשות בהם שימוש בהתאם לצורך. להלן חמשת המכשירים הרפואיים שמומלץ להחזיק בכל בית בישראל, בייחוד בבתי אב מרובי ילדים:

  1. ראשית כל, כמובן מד-חום (למדידת טמפרטורת הגוף) אם מישהו בבית סובל מחום גבוה, המדחום יעזור לכם לעקוב אחר מידות החום ולוודא שהיא אינה חלילה גבוהה מדי ומסוכנת. אם היא גבוהה מאוד, יש לפנות בהקדם לייעוץ רפואי.
  2. מוניטור BP (מכשיר למדידת לחץ דם): כאשר מדברים על רפואה ביתית חשוב מאוד להכיר את מכשיר המוניטור BP כיוון שלחץ דם היא בעיה נפוצה של ישראלים רבים בטווחי גילאים שונים. בין היתר, לחץ דם גבוה עלול להוביל למחלות לב או לשבץ מוחי, לכן אם יש חשש שמי מבני הבית סובל לעתים מלחץ דם גבוה, חשוב מאוד להחזיק בבית מד לחץ דם תקין.
  3. גלוקומטר (Glucometer) – סוכרת היא בעיה בריאותית נפוצה גם כן בקרב ישראלים רבים. אם אחד מבני הבית סובל מסוכרת, חשוב לוודא שאפשר לעקוב אחר רמות הסוכר שלו מעת לעת, כדי לטפל בבעיה מיד ולא ליצור חלילה החמרה. הגלוקומטר הוא מכשיר המשמש למעקב אחר רמות הסוכר בדם. בין אם סובלים מסוכרת מסוג 1 או מסוג 2, תמיד אפשר לסמוך על הגלוקומטר שיבדוק במדויק את רמות הסוכר בדם.
  4. נבולייזר (Nebulizer) - זהו מכשיר רפואי חיוני נוסף למשפחה עם ילדים, או לאלה שסובלים מבעיות הקשורות לנשימה. מכשיר רפואי זה מסייע בהעברת תרופות לדרכי הנשימה. אנשים רבים סובלים מבעיות בריאות הקשורות למערכת הנשימה ומכשיר זה מציל חיים למי שיש לו COPD או אסטמה. המשתמש יכול לשאוף מהמכשיר את התרופה ולחזור לנשום.
  5. משקל אדם – אם מישהו מבני הבית צריך להיכנס לתהליך הרזייה, אז משקל הוא מכשיר חיוני ביותר בבית. המשקל מועיל לא רק למשטר הרזיה. עודף משקל עלול לגרום למספר בעיות בריאותיות, ולכן חשוב לעקוב אחר המשקל התקין של המבוגרים והילדים בבית. בשוק קיימים היום שני סוגי משקלים, האחד מכשיר אנלוגי והשני דיגיטלי. אגב, יש משקלים משוכללים, שיכולים לסייע לכם גם בידיעת תכולת ה-BMI ותכולת השומן בגוף של הנשקלים.

לבסוף, שימוש תדיר במכשירים שציינו ובאחרים, לא רק יעזור לכם לעקוב מקרוב אחר מצב הבריאות של כל אחד מבני המשפחה שלכם, אלא יסייע לכם גם להבין מתי אתם ממש צריכים למהר לפנות לרופא ולא להתמהמה. בריאות לכולם!